8/08/2023

Vakuum pumpa VS stari kompresor od frižidera ili zamrzivača?!

 Vakumiranje profesionalnom vakuum pumpom ili prepravljenim kompresorom od starog zamrzivača?


 Ovaj post pišem iz razloga što sam prilikom čišćenja podruma našao zaboravljeni kompresor koji sam nekada koristio za vakumiranje i proveru instalacija.
 Naravno to je bilo vreme nekih mojih početaka kada nisam ni imao dovoljno novca da bih kupio sve novo i profesionalno i kada sam se snalazio sa onim što sam imao.
 Da li je to bilo ispravno ili ne eto ni sam nisam ulazio u to do sada kada sam rešio da napravim neke testove i dokažem sebi a i svim ostalima da li sam i koliko sam grešio.

Vakuum pumpa VS kompresor



 U svakom slučaju ne bi mi to možda ni palo na pamet da nisam po internetu ćitao raznovrsne uvredljive komentare na račun onih koji koriste prepravljeni kompresor za rad prilikom vakumiranja i provere instalacije pre puštanja sistema u rad.

 Naravno van svega što ćete pročitati u daljem tekstu napominjem da prilikom rada svako treba da ima što bolji alat i da izgleda pre svega profesionalno a i da posao koji radi bude isto tako profesionalan.

 Neću ni da komentarišem one montere koji prilikom rada uopšte ne vakumiraju sistem već kao "otvore potisni ventil da gas istera vazguh iz ostatka instalacije".

 Dakle bolje i da izgledate neprofesionalno i da izvakumirate sistem prepravljenim kompresorom nego da to uopšte i ne uradite.

 Sada da prdjem na poentu ovog posta a to je da sam rešio da uredim test i uporedim vakumiranje kupljenom vakuum pumpom i prepravljenim kompresorom i da vidim koliko je to lošije ako se radi sa kompresorom od starog zamrzivača.

Test i postupak


 Za ovaj slučaj koristio sam praznu bocu od freona R22 koju sam povezao prvo sa profesionalnom vakuum pumpom i krenuo u proces vakumiranja.
 Pumpa je marke WIPCOOL namenjena pre svega za R32 i po specifikaciji ima protok od 42 litara u minutu i ima ugradjen vakuum metar na sebi.
 Za vakumiranje ove boce do maksimuma od -30 joj je trebalo 2 minuta i 40 sekundi.

 Pošto na prepravljenom kompresoru nemam ugradjen vakuum metar moj cilj je bio da ga prikačim na bocu i da vakumiram isti vremenski interval kako bi video koliko će se razlikovati sam rezultat vakumiranja i da li će kompresor moći da postigne isti ili sličan vakum kao profi pumpa.

 Da bih uopšte mogao da uporedim kompresor sa vakum pumpom iskoristio sam vakuum metar sa vakum pumpe da imerim koliko je vakuma napravio kompresor. To sam uradio tako što sam nakon vakumiranja za isti vremenski period zatvorio ventil na boci pa prebacio crevo na vakum pumpu i posle izvlačenja vazduha iz creva otvorio ventil boce i očitao vakum u boci.

 Rezultat je bio prilično razočaravajući ali ne po tome kako radi kompresor od zamrzivača već po tome što je moj zaključak po svim merenjima taj da je vakuum pumpa od 150 eura ništa bolja od starog kompresora koji možete naći za 15-20 eura.

 Snimio sam i klip o svemu i imate ga na kraju teksta uglavnom iznenadio sam se kada sam posle 2 minuta i 40 sekundi vakumiranja starim kompresorom dobio potpuno isti rezultat kao i sa vakuum pumpom. Čak nisam išao u sitna crevca da proveravam da li je možda to uradio i brže a to bih video da sam imao zasebni vakuum metar koji bih zakačio na njega.

 Naravno opet kažem da je mana rada sa starim kompresorom prvenstveno ta da ne izgledate ozbiljno u svom poslu, da se oseća miris isparenja ulja iz njega i da i posle svega opet kažem da trebate da radite sa vakuum pumpom jer je dizajnirana za taj posao a kompresor nije.

Zaključak


 Moj osvrt na sve ovo je da čisto sebi pokažem da li sam grešio i da nisam dovoljno dobro vakumirao sisteme kao što internet ratnici i terači maka na konac tvrde po internetu.

 Da li će sistem biti bolje i brže izvakumiran vakuum pumpom u odnosu na stari prepravljeni kompresor? Neće! 

 Evo i snimaka testa koje sam za ovaj slučaj napravio kako bi se i sam uverili u to što pišem.

 

Vakuum pumpa VS stari kompresor od frižidera ili zamrzivača?! М 5 of 5
 Vakumiranje profesionalnom vakuum pumpom ili prepravljenim kompresorom od starog zamrzivača?  Ovaj post pišem iz razloga što sam prilikom č...

Нема коментара :