2/04/2024

Kako da sharujem iliti delim foldere u lokalnoj mreži win10 i win11?

 Deljenje foldera u LAN mreži 

 Deljenje foldera i uopste podataka je nešto što ne koristi svako ali ovo je baš za onaj mali broj entuzijasta koji vole tehnologiju i kompjutere a baš nije nešto što se može naći u dva klika putem interneta.

deljenje fajlova


 Mislim to inače treba ili bi trebalo da bude veoma prosto i nikada mi Microsoft kao kompanija nije bila jasna po pitanju nekih njihovih rešenja ali dobro, šta je tu je.

 Uglavnom ako mislite da ćete podeliti folder ili fasciklu time što ćete otići na properities pa na share i podeliti je u LAN mreži e onda ste baš naivni.

 Naravno treba i to uraditi ali pre toga treba još mnooogo koraka pa ako vas zanima čitajte u nastavku.

 Prvo i osnovno neću od ovoga praviti slikovnicu i za svaki korak vam postavljati screenshootove. Nadam se da ste bar malo potkovani tehnički i da ako i neki korak ne objasnim u sitna crevca da ćete biti za toliko sposobni da se snađete.

 Znači potenciraću na one stvari koje su neophodne a stvarno niste ni sanjali da morate da uradite kako bi vam network sharing funkcionisao.

Ni ja nisam znao do malopre kada sam hteo da sa lokalnim računarima podelim sveže kreiran storage space kako sad Microsoft naziva mrežni disk i to napravljen od dva diska u mirroringu kako bi podaci bili bezbedniji.

I kad sam to hteo da podelim sa još tri kompjutera u LAN mreži ja sam se prosto šokirao koliko sam izgubio vremena i koliko je to zakomplikovano.

Ono što sam znao je to da treba da se aktivira opcija da vaš kompjuter bude vidljiv ostalima u mreži kao i da deli podatke što je normalno.

Medjutim iako sam to odobrio i aktivirao niti sam ja video lokalne kompjutere niti su oni videli mene.

Svaki komp sam pretalaškao i uključio sve opcije a na svima je isti Win11 OS i svuda licenciran. Posle proveravnja više puta i nekoliko restartovanja ništa se nije desilo kao da sam im zabranio sharing a ne dozvolio, što bi rekli znači strašno da poludiš!!!

Uglavnom, ovo navedeno svakako morate uraditi a sledeće što još trebate uraditi je da:

U search baru pored WIN ikonice ukucajte windows features i startujte ga pa pronadjite folder sa SMB 1.0 i kliknite na plusić da se ekspanduje i štiklirajte smb 1.0 client enable

win features

edit win features


onda isto u search baru ukucajte services i tu morate četiri stavke da editujete i aktivirate a to su:

function discovery provider host 

function discovery resource publication 

SSDP discovery 

UPnP device host 

Svaki servis otvorite duplim klikom i podesite na AUTO pa ako nije servis startovan obavezno kliknite start pa APPLY!!!

Posle svega ovoga ide RESTART komputera!

Tako na svakom kompjuteru u LAN mreži.

Tek sada ćete moći da vidite kompjutere u vašoj mreži ali SAMO da ih vidite a sigurno nećete moći da im pristupite.


Da bi pristupili bilo kom kompjuteru sistem će tražiti da se logujete sa nekim od naloga sa tog kompjutera i to je jedan od načina da vidite fajlove a drugi način je da odredjene fajlove sherujete sa svima u mreži.

 Sherujete ih tako sto na folder kliknete desni klik pa properities pa kad se otvori to idete na Sharing pa na Advanced da to sve podelite sa "EVERYONE" kako bi se fajlovi videli. 


podelite sa svima


adding permisions


Možete dozvoliti da mogu i da čitaju i da pišu po nekom folderu to je na vama.

Tek sada vam deljenje fajlova radi kako treba!

Kako da sharujem iliti delim foldere u lokalnoj mreži win10 i win11? М 5 of 5
 Deljenje foldera u LAN mreži   Deljenje foldera i uopste podataka je nešto što ne koristi svako ali ovo je baš za onaj mali broj entuzijast...

Нема коментара :