2/03/2021

Šta ima u LED plafonjeri?

 Rasklapanje neispravne LED plafonjere i popravka

Možda se pitate šta tačno ima kada se rasklopi LED plafonjera i kako to sve svetli i radi pa evo pozabavio sam se malo jednom plafonjerom za koju znam da je kvalitetnija i radila je oko 6 godina bez problema pa je naprasno stala.

U vreme njene kupovine je koštala oko 20e što je jaka cena prema ovima koje se danas prodaju ali je zato i izvedba malo kvalitetnija a na kraju je laka i za montiranje na plafon.

Uglavnom konkretno u ovom slučaju je trafo ili drajver ispravan a stradala je baš na strani LED sijalica.


Otvaranje LED plafonjere

Da napomenem da je trafo ili drajver ove LED lampe mnogo kvalitetniji od ovih što se danas prodaju uz LED plafonjere a kada sam ga rasklopio čisto da pogledam da li ima neki vizuelni defekt ili nadute kondenzatore bio je bukvalno kao nov i kao da nikada nije radio. A radio je 6 godina. Toliko o ceni i kvalitetu i šteta je što ih sada nema u ponudi po radnjama jer bih bez razmišljanja opet dao 20e za 24w plafonjeru.

Dakle kada skinete poklopac koji je pričvršćen sa 6 šrafa i sklonite sve plastike a negde je i baš staklo u pitanju vi dobijete ostatak lima sa LED diodama kao na sledećoj slici:


otvorena LED plafonjera

Kada vam malo uveličam sliku vidite da je konektor spojen na oba kraja led trake i da tu osim dioda nema nikakve elektronike. Ide samo plus na jednoj a minus na drugoj strani trake.

konektor LED plafonjere

Šta se desi ako ne radi? Pa upravo ono što se desilo i meni. Ta traka u mom slučaju ima ukupno 120 dioda koje su grupisane u grupama od po 5 dioda koje čine jedan segment.
E sad ako se desi da strada jedan segmet onda neće raditi nijedan.

Kvar LED plafonjere

Ne želim sad da obrazlažem zašto i kako se desi da diode crknu, jednostavno imaju kao i sve svoj vek a evo šta možete da uradite da osposobite plafonjeru.
Ako pogledate slike ja sam  našao koji segment je neispravan pomoću unimera na kome sam podesio da testiram diode i na taj načim mogu da proverim diode aparatom. Ako svetle onda su naravno ispravne ako ne nisu i evo kao na slici vidite da od ova dva segmenta jedan svetli a jedan ne.
Ja sam lemilicom i tankom licnom premostio taj segment privremeno da vidim da li sve ostalo radi kada se priključi na napon.

Pronalazak kvara LED plafonjere

Kao što vidite na sledećoj slici nakon premošćavanja neispravnog segmenta sve ostale diode uredno svetle a samo te 5 ne rade.

Popravljena LED plafonjera

Lično sam mišljenja da je najbolje proveriti koje su te diode i nabaviti iste pa ih prelemiti kako bi sve diode radile i kako ne bi imali malu crnu flekicu kada vratite staklo i plastike nazad.
To je malo pipkaviji posao nego ovo što sam uradio ovako klasičnim premošćivanjem.

Izgled popravljene LED plafonjere

Još da napomenem da može da prođe ovako kada u celom kolu od 120 dioda crkne samo 5. Tu se neće mnogo promeniti razlika u opterećenju ostalih 115 dioda i to može da potraje dugo.
Ne bi trebalo smanjiti više od 10 posto neispravnih dioda u kolu kako se ne bi i ostalim ispravnim skratio vek trajanja zbog većeg opterećenja strujom.

Ja ću sigurno nabaviti diode i preletovati ih kako bi celo kolo bilo kao novo.

Pročitajte i članke:

Šta ima u LED plafonjeri? М 5 of 5
 Rasklapanje neispravne LED plafonjere i popravka Možda se pitate šta tačno ima kada se rasklopi LED plafonjera i kako to sve svetli i radi ...

Нема коментара :