4/07/2019

Mikrotik autodownload script

Scripta koja skine drugu scriptu i izvrši je


Ako se bavite ISP-em tacnije WISP sigurno ste bili u situaciji da vam je trebala kontrola nad vise mikrotik uredjaja odjednom kako bi nesto implementirali na sve rutere odjednom.
Posto i sam radim sa Mikrotikom imao sam slicne potrebe i nakog dugog guglanja po netu nalazio sam razlicite savete ali nedovoljno objasnjene za ovo sto hocu.

Skripta Mikrotik



Naime hocu da imam mogucnost da izmenim svaki ruter ponaosob pisanjem samo jedne scripte u jednom tekstualnom fajlu.
Rucno je to preterano dug proces ako imate tipa 500 mikrotika uredjaja.

E sad da vas u startu obeshrabrim, potrebno je prvi put upisati scriptu rucno na svaki ruter.
Ta scripta koju cu vam dati u ovom tekstu ima mogucnoost da skine fajl sa novonapisanom scriptom i da ga izvrsi bez ikakvog pogovora.
Ono sto vama treba je sledece:
- scripta koja ce downloadovati fajl koji zelite sa neke adrese ili web sajta
- startovace taj fajl i izvrsiti scriptu koju ste u njemu napisali
- posle izvrsenja ce obrisati fajl koji je downloadovala sa weba

U mom slučaju sama scripta glasi ovako:

system script add name="Autodownloadscript" owner="admin" policy=ftp,reboot,read,write,policy,test,password,sniff,sensitive,romon source={tool fetch url="http://eliteptcbusiness.com/wp-content/uploads/2018/06/scrfinale.txt" mode=http dst-path=test.rsc;/import file-name=test.rsc;:delay 30s;/file remove test.rsc;};system scheduler add name=Autodownloadscript start-time=02:00:00 interval=24:00:00 on-event=Autodownloadscript;

Kopiranjem ovog teksta u  terminalu cete napraviti scriptu pod imenom Autodownload i Schedule za scriptu pod istim koji ce traziti fajl na netu jednom dnevno u vreme koe sam podesio a to je 2h.

Naravno to mozete promeniti da bude i na sat vremena ukoliko imate takvih potreba a to je deo skripte sa plavom bojom gde stoji interval 24h.

Primera radi kod mene je sad bas na jedan sat da bih mogao brzo da iskontrolisem ruter i promenim nesto na njemu.

Svaki ruter ce u zakazano vreme da potrazi odredjeni fajl na web adresi koju sam naznacio crvenom bojom i ukoliko ga ima izvrsice ono sto sam mu naredio.

Za ovu namenu ja licno koristim jedan moj web sajt koji sam kreirao za druge namene a radjen je u wordpresu pa samim tim imam mogucnost da taj fajl promenim drugim a da mu ne menjam stalnu adresu. Za to postoji wordpress plugin za izmenu fajla bez izmene linka tako da je link u scripti uvek isti to jest na ovoj je adresi i kad ga promenim http://eliteptcbusiness.com/wp-content/uploads/2018/06/scrfinale.txt

Vi mozete koristiti i vas server sa nekom adresom za taj .txt fajl po zelji ili isto kreirati neki wordpress sajt zbog toga.

Ono sto je mukotrpno je da na svaki ruter morate ubaciti kod koji sam vam dao i to rucno makar imali i 1000 routera.

Posle toga mogucnosti su neogranicene i mozete raditi sta god zelite putem pisanja jednog fajla na odredjenom sajtu ili adresi.

Mozete promeniti usere ili napisati scriptu za bilo koju drugu namenu i to ce se izvrsiti.
Mozete cak uraditi i system reset configuration i napraviti sami sebi stetu :)

Sky is the limit...




Mikrotik autodownload script М 5 of 5
Scripta koja skine drugu scriptu i izvrši je Ako se bavite ISP-em tacnije WISP sigurno ste bili u situaciji da vam je trebala kontrola n...

Нема коментара :