11/27/2017

Rezolucija monitora se promenila sama od sebe?

Šta da uradim i kako da vratim native rezoluciju na monitoru ako je nema u opciji?


Da razjasnimo prvo zašto nastaje ovaj problem? Rezolucija se nikad ne promeni sama od sebe već je menjate ili vi ili je promeni operativni sistem nakon updejta drajvera na primer.
Znači problem je u drajveru ili ti upravljačkom programu a ja vam ovo pišem kako bi bezbedno i brzo rešili problem sa rezolucijom.


Zašto sistem promeni rezoluciju na gore umesto na bolje?


Postoji veoma mnogo modela monitora a onaj ko piše upravljačke drajvere za vašu video karticu ne može da zna kako će se koji model ponašati pa napravi neki propust i desi se to što se desi. Ne treba se samo žaliti već rešite problem sami i to brzo za nekih 5 minuta.

Ja sam posle updejta drajvera dobio neku bzv. rezoluciju tipa 1024x7xx dok mi je native (defaultna) rezolucija Asus VW193D monitora 1440x900. Možete da mi zamislite facu kada sam ugledao to i kada mi je ceo desktop izgledao poremećeno i razbacano.

Uglavnom najbitnije je znati koju rezoluciju preporučuje proizvođač vašeg monitora. Kada to znate odete u "Display settings" tako što na desktopu kliknete desni klik mišem i odaberete tu opciju kao na slici:

ne valja rezolucija monitora

Kada otvorite podešavanja imate tu polje za odabir rezolucije pa samo otvorite padajuci meni i izaberite vašu ukoliko je ima.

problem sa rezolucijom monitora


Ako nema vaše rezolucije u drop listi onda ne štelujte ništa već idite na device manager i pronađite u polju "display adapter" vašu video kartu pa otvorite podešavanja "properties" kao na slici:


rollback drivera


Tu ćete videti karticu sa nazivom "driver" i klikom na nju vam se otvori perozor sa detaljima o drajveru a vi tu imate sa leve strane opcije da nadogradite drajver ili da vratite na staru verziju drajvera.
 Izaberete "rollback drajver" i vratite drajver koji je bio aktivan pre trenutnog. Kako vam je pre rezolucija bila dobra onda će i sada da bude tako isto kada vratite taj drajver.

To je cela filozofija oko drajvera i kao što vidite ne treba više od par minuta da se ispravi greška sistema.
Rezolucija monitora se promenila sama od sebe? М 5 of 5
Šta da uradim i kako da vratim native rezoluciju na monitoru ako je nema u opciji? Da razjasnimo prvo zašto nastaje ovaj problem? Rezolu...

Нема коментара :