11/03/2019

Ciscenje bojlera od kamenca i zamena grejaca na bojleru

Zamena grejača na bojleru i čiscenje od kamenca


Eto desilo se i meni da mi crkne grejač na bojleru posle nekih 3 godina od prethodne zamene.
Pošto sam ga već sam menjao znao sam da su svi elementi od prohroma osim samog grejača.
Naravno da sam i tada tražio prohromski grejač ali ga trenutno nije bilo a znate da bojler ne sme da čeka pa sam stavio običan.


kamenac u bojleru
Kamenac iz bojlera


Konkretno kvar je bio malo čudan jer grejač nije odmah prestao sa radom nego je nekako grejao ali slabo jedva da zagreje do pola temperature.
Merenjem unimerom na grejaču je delovalo sve u redu i postojao je normalan otpor.
Pošto sam malo iskusniji sa ovim pretpostavio sam na dve mogucnosti a to su da se kamenac nataložio preko grejača u toj meri da on ne moze da zagreje vodu ili da ga je kamenac već unistio.

Ispostavilo se i jedno i drugo a slikao sam sve da vidite kako to izgleda i koliko kamenca se nakupi za tri godine rada.

Pre ovoga čisto da ne skrenemo sa teme postupak zamene grejača na bojleru ide ovako:

Postupak za zamenu grejača bojlera


- isključite bojler putem prekidača ili osigurača sa elektricne mreže
- ukoliko ima vrele vode u njemu istočite je
- zatvorite dovod vode u bojler ventilom za vodu
- otvorite slavinu za bojler kao da hoćete da pustite vodu da ima oduška
- otvorite poklopac bojlera odozdo i skinite žice sa grejača a takođe izvadite i sonde termostata kako bi mogli da skinete flanšu sa grejačem
- odvite centralnu maticu koja drži flanšu za bojler i budite spremni za predstojece kupanje jer ce tu izaci sva voda iz bojlera
- spremite lavor ili drugi veći sud zbog kamenca koga sigurno ima i kada ga postavite ispod flanše blago udarite flanšu gumenim cekicem ili cime imate kako bi voda pocela da curi ali nemojte skloniti naglo flansu kako bi koliko toliko kontrolisali intenzitet curenja
- kada izbacite svu vodu vadite flanšu sa grejačem i čistite zaostali kamenac sa dna bojlera kroz tu rupu

Kada sve to očistite samo odradite korake unazad i obavezno stavite nove gume na flanši i grejaču i jako stegnite centralnu maticu jer nova guma treba da poprimi oblik flanše.

Naravno ne štedite na ovim i kupujte samo prohromske elemente a i ja sam novi grejač uzeo prohromski i kosta oko 7 eura a sada po slikama vidite razliku.

Evo kako izgleda običan grejač posle tri godina rada :

grejac bojlera pod dejstvom kamenca

Uvećajte sliku da vidite koliko je kamenac pojeo grejač iako je grejač i dalje pokazivao da je ispravan on jednostavno nije mogao da greje vodu jer ga je kamenac prekrio totalno.
Evo još jedne slike iz drugog ugla a ako malo zagledate flanšu videćete da njoj ne fali ništa jer je prohromska.

kamenac unistio grejac bojlera

Iz svog bojlera sam izbacio bar skoro ceo lavor kamenca sa slike a to sto vidite je samo delic koji sam ostavio za slikanje. Sreca je sto je i kazan isto prohromski pa je samo grejač stradao tako da kada kupujete bojler ili neki njegov elemenat uzimajte samo prohromske delove.

lavor kamenca iz bojlera

Evo još jedne slike sa grejačem na kojoj se vidi najbolje koliko je oštecen. Dodirom se runi kao da je od peska.

kamenas unistio grejac

Još jedna bitna stvar u vezi flanše i grejača je da nikako ne kupujete flanšu sa grejačem ulivenu zajedno već samo kao na slici gde se svaki elemenat posebno srafi. tako mozete menjati samo određen deo sklopa.

Tip prohromske flanse

Zaključak i par saveta za održavanje bojlera


Za kraj mogu da konstatujem da čak i da je sam grejač bio prohromski to ne bi sprečilo talozenje kamenca i otezano grejanje vode u bojleru. Sta da radimo kad nam je voda takva kakva je i da je nemoguce sprečiti talozenje kamenca.
Meni nije problem da to radim ali većini jeste i nije bas naivan posao pogotovu za one koji to nisu radili do sada.

U svakom slučaju bojler je najbolje servisirati dok je toplije vreme da vam se ne desi da crkne u sred zime jer je nemoguce da se ne nakvasite dok ovo radite. Najboje je isto voditi malo evidenciju a ne čekati da prvo nešto strada.

Ukoliko imate prohromski bojler i svi ostali elementi su prohromski onda jednom u dve godine izbacite kamenac i nećete imati drugih problema.
Samim čiscenjem cete ustedeti i na potrosnji struje jer ce grejač bolje grejati kad nije prekriven kamencem.
Ciscenje bojlera od kamenca i zamena grejaca na bojleru М 5 of 5
Zamena grejača na bojleru i čiscenje od kamenca Eto desilo se i meni da mi crkne grejač na bojleru posle nekih 3 godina od prethodne zam...

Нема коментара :