4/04/2015

Zamena lagera motora Sloboda Čačak usisivača

 Popravka motora Sloboda Čačak usisivača

usisivač sloboda čačak

 Moj usisivač marke Sloboda Čačak je postao malo bučniji ovih dana što me je priznajem začudilo jer je relativno nov. Tačnije nije nov ima oko 5 godina kako je kupljen ali je veoma malo korišćen svega jednom mesečno jer je u drugom stanu gde mi je baba vrlo malo usisavano a i to usisavanje nije podrazumevalo usisavanje celog stana već baš onako površno.



 Kada sam ga upalio poslednji put zvuk je bio nepodnošljiv i zvučalo je kao da se motor u njemu raspada koliko je bilo buke.
 Naravno prvo što mi je palo na pamet je da su propali lageri pa sam se bacio na razmišljanje da li da ga otvaram sam ili da novim kod majstora.
 Ipak rešio sam da to odradim sam, iako nisam do sada nikad to radio, jer majstor koji je trebao to da pogleda i da uradi nije mogao u narednih 4 dana da dodje tako da sam ipak odlučio da bez obzira na moje neiskustvo probam da sam to uradim.
 Naravno nisam se pokajao a čitajte i zašto.

 Nivo sposobnosti: Srednji
 Potreban alat: Klešta, par šrafcigera, štelujući kljuć (može a ne mora), gumeni čekić

 Postupak pri rasklapanju da bi ste došli do motora ide ovim redosledom:
 - prvo slinuti poklopac sa crevom
 - zatim izvucite platnenu kesu i ujedno istresite djubre
 - onda ćete odšrafiti četiri šrafa koja se nalaze ispod kese u sva 4 ugla zida usisivača. To su u stvari 4 šipkice koje spajaju donji poklopac usisivača koji pokriva motor sa telom usisivača
 - kada njih izvučete skidate donji poklopac i vadite motor usisivača van kućišta
 - odvajate motor od kabla i donjeg poklopca prosto sa kleme malo odvijete dva šrafa koja spajaju dve žice motora

 To su postupci do vadjenja motora sa turbinom napolje van kućišta usisivača a sad ide malo nezgodniji deo oko koga sam se mučio i mozgao malo više čisto da ne oštetim nešto.
 Evo koraka za na dalje kako da skinete turbinu sa motora i dodjete do lagera koga treba zameniti.

 - gumenim čekićem (kako ne bi deformisali telo turbine) udarate po strani poklopca turbine i pod uglom na gore kako bi se polako odvojio poklopac. Videćete da se polako razdvaja i u principu se lako odvoji i skida tako da nećete imati mnogo problema.

 - kad skinete taj prvi poklopac dolazite do prvog ventilatora turbine i sada trebate da odvijete maticu sa rotora motora koja drži sve delove turbine čvrsto za rotor kako bi mogli da skidate delove redom.
 Tu maticu je malo teže skinuti jer morate čvrsto da držite taj ventilator turbine da se ne okreće dok matica malo popusti i krene i za to bi bilo poželjno da rade dve osobe. Jedna da drži obema rukama a druga polako da odvija maticu.

U principu nije potrebna velika sila ali je nezgodno da sami to držite jednom rukom a drugom da odvijete maticu. Nikako ne pokušavajte da blokirate rotor šrafcigerom i tome slično jer ćete samo oštetiti rotor.

 - kada odvijete maticu onda skinete prvi ventilator turbine
 - zatim opet gumenim čekićem malo lupkate po istom principu drugi poklopac turbine koji se isto skida kao prvi
 - vadite drugi ventilator turbine i još par aluminijumskih odstojnika koji se tu nalaze (sve ide lagano bez upotrebe sile) dok ne ostane samo osovina rotora

 - skidate četkice sa motora jer se ispod nosača četkica nalaze dva šrafa koja spajaju telo statora, njih je potrebno odvojiti kako bi izvukli rotor  pri čemu vam ostane gornji deo motora sa lagerombez statora i rotora kako bi lako zamenili lager (sve ide lako bez velikog otpora)
 - vadite stari lager iz tog gornjeg dela na prost način, udarite odozgo lager da se raspadne posle čega vam ostane samo košuljica lagera u kucištu. Košuljicu polako sa svih strana uz pomoć zakrivljenog ravnog šrafcigera i čekića polagano izbijete napolje i time ste glavni problem rešili

 Sada sledi povratni postupak uz montažu novog lagera.
 Sam lager nije skup i nosi oznaku 602 a na mom Sloboda Čačak usisivaču je bio SKF lager što me je i začudilo da je tako brzo propao jer oni važe za malo kvalitetnije proizvođače.

 Nov SKF lager je oko 3 eura a imate i obične na pijacama po 1 euro tako da nisu ni oni loši za ovu namenu pa može i da eksperimentišete jer se nekad desi da i oni budu dobri i da potraju a s obzirom na cenu praktično su džabe.

 Nikako ne bacajte košuljicu starog lagera koju ste izbili jer vam ona služi da polako sabijete nov lager nazad.
 Postavite lager u predviđeno ležište pa staru košuljicu preko njega i polagano čekićem ravnomero kuckajte po staroj košuljici a ona će da prenosi silu po košuljici novog lagera. Tako ćete izbeći eventualno oštećenje novog lagera. Kad se lager poravna kao što je bio i stari onda sve montirajte nazad.
 Ja sam sve to uspešno odradio uz SKF lager i moj Sloboda Čačak usisivač sada radi kao nov.

 Koliko košta zamena lagera na usisivaču Sloboda?

 Ukupna cena samostalne zamene je 3 eura a kada bi platili majstora to bi vas koštalo ne manje od 12 - 15 eura.

Zamena lagera motora Sloboda Čačak usisivača М 5 of 5
 Popravka motora Sloboda Čačak usisivača  Moj usisivač marke Sloboda Čačak je postao malo bučniji ovih dana što me je priznajem začu...

Нема коментара :