1/16/2022

Loš FPS u win 10 i 11 na 2060 i jačim nVidia grafikama?

 Jako mali FPS u benckhmarku kao i u igrama na jakim NVIDIA grafikama?

Kao što kaže naslov a i po forumima se može  pročitati da se dosta vlasika jačih kartica žali na slabe performanse svojih grafika.

I sam sam prošao kroz sličnu situaciju sa mojom preplaćenom Nvidia 2060 grafikom.

Desilo mi se da kada sam posle dužeg vremena hteo da odigram dosta staru i nimalo zahtevnu igru da sam u samoj igri imao jedva 25 do 40 FPS.

Da stvar bude još gora odradim Heaven benchmark gde jedva dobijem oko 70 FPS na maksimalnim Full HD podešavanjima i sa ponekim seckanjem. Normalni rezultat je trebao biti oko 100 FPS bez seckanja.

Uglavnom da ne dužim više šta je bio glavni problem? 

Sam sistem ako ga ne podesite drugačije je podešen na "Balanced power mode" ili na "Power saver" da štedi resurse i automatski ograničava snagu vaše grafike.

Slab FPS power plan


Da znam i meni zvuči glupo i nisam mislio da je tako dok nisam to doživeo. 

To eliminišete u control panelu tako što postavite Power plan umesto na power saver da bude na High performance ili na Ultimate performance kao što sam ja na slici iznad.

Time ste rešili problem skoro sto posto.

Pored toga isključite i da računar gasi vaš HDD ili SSD i da ide u sleep mode.

Osim toga imate i dodatna podešenja u samom Nvidijinom control panelu gde nije loše da uključite još par stavki kao na primeru slike:

Nvidia Control panel

Rendering da ide isključivo sa kartice i power mode da je na maksimum performance.

Obavezno posle svega restart i testirajte sistem.

Što se tiče starijih igara situacija je sledeća:

Morate naći sam fajl koji startuje igru a obično je to .exe fajl sa imenom te igre i desnim klikom na properties pa na compatibility mode kao na slici:

Compatibility mode

Tu izaberite u zavisnosti od toga koliko je stara igra da se startuje u modu nekih prethodnih verzija windowsa. 

Svaki mod pre Win10 bi trebalo da radi bolje a ja obično biram Win7 ako ga ima u padajućem meniju.

Naravno ima još pregršt podešavanja ali vam savetujem da odradite samo ovo za početak.

To je bilo to i nadam se da sam vam skratio muke i pomogao.



Loš FPS u win 10 i 11 na 2060 i jačim nVidia grafikama? М 5 of 5
 Jako mali FPS u benckhmarku kao i u igrama na jakim NVIDIA grafikama? Kao što kaže naslov a i po forumima se može  pročitati da se dosta vl...

1 коментар :

Guy Lucidy је рекао...

Баш интересантна подешавања. Испробаћу исто да видим да ли ће утицати на бољи рад графичке у АутоКЕДу.

Хвала што си поделио.
Поздрав