Održavanje automobila
Ono što svaki vlasnik mora da radi i bez odlaska kod majstora je da se stara i redovno pregleda svog mezimca. Pošto sam ja vlasnik jedne stare vectre A ovom prilikom baciću malo objašnjenje sa primerom mog auta.Naravno kao i svaki domaćin i ja se malo sentimentalno vežem za moj auto pa mu malo više i posvetim pažnju ali opet najbolja pažnja za vaš auto je periodičan pregleg koji se deli na:
- nedeljni pregled
- posle 1000km ili mesečno šte prvo dodje
- posle 15000km ili godišnje - pregled i mali servis
- posle 30000km ili dve godine - pregled i pun servis
- posle 60000km ili 4 godine - glavni servis
Evo jedne slike da se čisto upoznate sa motorom i sistemima pod haubom:
Nedeljni pregled podrazumeva vizuelno pregledanje auta, stanja napumpanosti guma i da negde nešto ne curi ispod auta. Znači čisto da se obrati pažnja.
Mesečni pregled podrazumeva isto pregled stanja automobila vizuelno bez zamena bilo kakvih delova samo bi trebalo malo detaljnije pogledati isto kao u nedeljnom pregledu plus da proverite stanje rashladne tečnosti, nivo ulja u motoru, nivo kočione tečnosti i po potrebi doliti da bude u propisanom opsegu.
To je što se tiče vašeg posla i redovne kontrole vozila ali naravno vozilo nije potrebno samo kontrolisati već postoje i potrošni delovi koji se moraju menjati u odredjenom vremenskom intervalu ili posle određene kilometraže. Tako prvi takav servis dolazi posle godinu dana ili 15000 km šta prvo dodje od te dve vrednosti.
Mali servis podrazumeva sledeće:
- zamena ulja
- provera creva i dihtunga oko motora da negde ne curi neka tečnost
- provera letve volana i zaštitnih guma na njoj
- provera manžetni na homo zglobovima i zamena po potrebi
- provera nivoa ulja menjača kod automatskih menjača
- provera hladnjaka motora da ne pušta vodu i eventualno čišćenje od naslaga
- provera i čišćenje regulatora ler gasa
- provera izduvnog sistema
- zamena ulja za kočnice
- provera svih kontakata i žica i njihovih spojeva
- provera svih servo uredjaja i nivoa ulja
- provera rada alternatora
- provera svih ostalih delova vešanja
- provera karoserije od oštećenja
- zamena baterije u daljinskom centralne brave
Možda se spisak čini dug ali je to sve neophodno proveriti kako bi bili sigurni u svoj automobil. U principu ne menjaju se sve stavke iz navedenih već se za većinu reaguje po potrebi a menjanje ulja i filtera je obavezno kao i filtera vazduha.
Posle dve godine kad na red opet dodje ovaj mali servis dodaje se još par stavki i tada se taj servis naziva Veliki servis:
- Sve kao u malom servisu plus
- zamena filtera ulja
- zamena filtera vazduha
- zamena rashladne tečnosti
- štelovanje svećica
- provera nivoa ulja kod manuelnog menjača
- provera diskova i pločica kočionog sistema i eventualna zamena
I posle ovoga imate još jedan Glavni servis na 60000km ili 4 godine:
- sve kao kod velikog servisa plus
- zamena svećica
- zamena kablova svećica
- zamena ulja automatskog menjača
- zamena zupčastog kaiša
- zamena klinastog kaiša
Sve što je navedeno da se menja onda se i menja iako je ispravno. To su neki vremenski okviri koji su predvidjeni za trajanje tih potrošnih delova i nemojte da štedite na tim stvarima jer je najskuplje kad vas auto izda zbog neuradjenog servisa negde na putu. Onda će samo šlep služba da vam uzme novac koliko za kompletan servis i plus ćete gubiti i vreme i opet platiti taj isti deo da vam zamene.
Нема коментара :
Постави коментар