Odjednom nemam zvuk na kompu posle updejta windowsa?
Ja sam jedan od nesrećnika kao i vi predpostavljam koji je imao problem sa zvukom posle apdejta windowsa. Tačnije nisam imao problem sa zvukom jer ga nije bilo uopšte :)
Ali najbitnija poenta pisanja ovog teksta je: Kako rešiti problem sa zvukom i drajverima za zvuk koje windows iz nekog razloga zameni neadekvatnim drajverima?
Problem sa drajverima za zvuk možete rešiti na par načina:
- brisanje postojećih drajvera i instalacija originalnih drajvera
- roll back sa postojećih na predhodne drajvere
Postupak rolback drajvera za zvuk
Da bi odradili rollback idite u device manager i nađite vaš uredjaj za reprodukciju zvuka. Desnim klikom na njega idete na properties i tu imate odabir kartica gde idete na drivers kao na slici:
Opet imate opcije kao driver details, update driver itd. ali vas interesuje roll back driver što znači da klikom na tu opciju vi želite da vratite predhodne drivere. Ukoliko imate tu opciju vi ste najverovatnije rešili problem sa zvukom.
Ako ste srećnik kao ja onda ce ta opcija biti onemogućena i moraćete da rešite problem iz nule.
Idemo na sledeće:
Reinstalacija drajvera za zvuk
Idete opet na device manager i desnim klikom na vaš zvučni adapter iliti uređaj imate opciju "uninstall device" pa klikom na to deinstalirajte uređaj i izbrišite drajvere. Ukoliko imate negde na hardu drajvere za matičnu ploču tu imate i drajvere za zvučni čip pa instalirajte te drajvere.
Obično su tipa "sound" ili "audio" drivers pa pošto su originalni radiće garantovano.
Ako nemate drajvere onda ih morate naći na internetu a tražite ih na osnovu modela matične ploče jer je kod 99% korisnika zvučna kartica integrisana sa matičnom pločom tako da je i kod vas verovatno tako.
Najbolje je drajvere za matičnu skinuti sa sajta proizvođača ploče tipa Asus, Msi, Gigabyte i ostali.
Tek ako ih tu nema onda ih tražite na drugim sajtovima ali vodite računa jer su mnogi sajtovi koji nude download drivera maliciozni i puni virusa.
Zaključak je da windows pravi velike propuste sa updejtovima. Na žalost to moramo sami da rešimo jer nema svrhe žaliti se bilo kome. Nadam se samo da će većini pomoći "rollback" opcija.
Нема коментара :
Постави коментар