Ventilator kabine ne radi?
Evo kako možete na brzinu proveriti mogući kvar na reostatu i eventualno privremeno popraviti ventilator kabine dok ne zamenite defektan reostat iliti regulacioni otpornik.
Prvo da razjasnimo ulogu reostata i čemu on služi. Pročitajte pažljivo jer je sve objašnjeno tako da bi i najveći laik shvatio a evo i prikaza reostata na slici:
Šta je reostat u auto instalaciji?
Reostat ili regulacioni otpornik je skup više otpornika u sastavu jednog elementa i pored skupa otpornika ima i termo osigurač koji štiti sam reostat od preopterećenja.
Reostat ventilatora ima ulogu da reguliše brzinu rada ventilatora kabine vašeg automobila.
Svi imaju isti princip a razlikuju se u izvedbi i broju brzina koje regulišu.
U osnovi je reostat skup više otpornika. U zavisnosti od toga koliko brzina na prekidaču imate toliko imate i nezavisnih otpornika u reostatu. Zato i jeste Regulacioni otpornik a skraceno reostat.
Svi ti otpornici su spakovani u ovom zelenom telu na slici tako i da je neki od njih crkao to je nemoguće popraviti već samo zameniti ceo reostat.
Uloga reostata ventilatora
Svi imaju isti princip a razlikuju se u izvedbi i broju brzina koje regulišu.
U osnovi je reostat skup više otpornika. U zavisnosti od toga koliko brzina na prekidaču imate toliko imate i nezavisnih otpornika u reostatu. Zato i jeste Regulacioni otpornik a skraceno reostat.
Svi ti otpornici su spakovani u ovom zelenom telu na slici tako i da je neki od njih crkao to je nemoguće popraviti već samo zameniti ceo reostat.
Naravno nije kod svih automobila ovakav niti je iste boje, izvedbi ima mnogo a princip rada je isti.
Svaki otpornik reguliše jednu brzinu. Može desiti da neki od njih pregori pa vi imate samo neke od brzina.
Napon koji ventilator dobija preko reostata je regulisan tim otpornicima. Time je na kraju regulisana i njegova brzina.
Bez reostata bi ventilator radio uvek u najvećoj brzini. Ta brzina odgovara direktnom spoju ventilatora na napon bez otpornosti.
Mogući problemi i pronalazak kvara u tom krugu napajanje - osigurač - prekidač - reostat - ventilator?
Strujno kolo ide od akumulatora na osigurac pa na stepenasti prekidac ventilatora kojim regulisete brzinu pa preko reostata na ventilator kabine.
Treba ici sledećim redosledom kako bi najbrže utvrdili kvar:
Proveriti prvo osigurač ventilatora kabine!
Prvo i osnovno naći osigurač za ventilator i proveriti da nije pregoreo pa ako nije onda tražiti kvar dalje prema ventilatoru. Ako jeste onda zameniti osigurač i proveriti zašto je predhodni pregoreo, to jest da negde nije došlo do kratkog spoja.
Ako je i došlo do kratkog spoja to ćete odmah videti pri startovanju ventilatora jer će i novi osigurač brzo pregoreti.
Otvorite kasetu sa osiguračima i skoro na svakom automobilu je iscrtano koji osigurač je za koji uredjaj. Nadjite osigurač za vetilator kabine i proverite ga. Uglavnom se i vizuelno vidi da li je u prekidu a najsigurnije unimerom proveriti omski sa zvucnim signalom da li provodi sa jednog kraja na drugi.
Ukoliko i posle zamene osigurač pregoreva imate kratak spoj na tom delu instalacije i treba proveriti kablove koji vode do ventilatora sto bas i nije uvek lako.
Moze da bude kratak spoj i u motoru ventilatora a to opet proverite tako sto iskljucite džek za vezu sa motorom pa ako tada ne crkava osigurač onda je instalacija u redu a motor je u kratkom spoju.
Osigurači inače nisu skupi ali NIKAKO NE STAVLJATI JAČI OSIGURAČ OD PROPISANOG!!!
Proverite ventilator kabine!
Pri ovoj proveri koristite dve izolovane zice a na jednoj je moj savet da stavite osigurač od 10A. Tako bi se zaštitili ako ima eventualnog kratkog spoja u motoru.
Ako nemate osigurač onda tu vrstu provere uradite na kratko tako što trenutno pipnete jednim slobodnim krajem zice klemu akumulatora dok su ostali krajevi lepo spojeni i na motoru i na akumulatoru.
Ako je motor ispravan on će raditi u najvećoj brzini i naravno povedite računa o tome kako se čuje jer svaki cudan zvuk može biti signal da se motor treba remontovati i proveriti da li su mu u redu biksne, četkice i ostali elementi koji su upravo i glavni uzroci crkavanja reostata.
Proverite reostat ventilatora!
Taj termički osigurač je najverovatnije stradao jer motor ventilatora ima neki problem a to je najčešće znak da treba da se remontuje i da se zamene biksne.
Moguće je i da je usled dugog stajanja na momenat zaribao ili se napunio nekim lišćem (tipično za starije automobile) tako da je u momentu startovanja bio nekako zablokiran ili se teško okretao i tako su otpornici u reostatu počeli da se greju.
Pri povećanom grejanju tih otpornika upravo strada taj termički osigurač koji i ima ulogu da zaštiti otpornike za regulaciju brzina.
Šta uraditi ako je reostat defektan?
NE SAVETUJE SE OVO KAO TRAJNO REŠENJE VEĆ SAMO KAO PRIVREMENO i to samo iz razloga što svi znamo da se bez ventilatora vetrobran brzo zamagli i nemoguće je voziti automobil.
Tako da je dobro znati ako se nadjete negde u putu a desi vam se da vam ne radi ventilator pa jos ako je malo prohladno vreme zna da bude problem i da vam je hladno.
Obavezno izduvati ventilator od moguce prašine i lišća koje se tu nakupilo ako je starije vozilo u pitanju.
Na kraju obavezno proveriti motor ventilatora kod nekog elektricara i zameniti termički otpornik jer on služi da zaštiti i vas i motor ventilatora i instalaciju na vozilu i nikako se njegova uloga ne treba zanemariti i izbaciti.
85 коментара :
Punto 2 mi pali ventilator Ali samo kad je na leru i na tabli diže temperaturu?
Ventilator kabine mi ne radi no na jednoj brzini. Imam fiat punta 2001. Benzinac.
Peugeot 206,2005godiste radi mi ventilator kabine ali se cuje neko sustanje kao da je upalo nesto u nutra inace sve brzine rade,malo mi je problem da ga skinem jer ne vidim nikakve srafove na ventilatoru ne znam da li da raspakujem tablu gde se nalazi kasetofon da bi dosao do njega jer je bas nezgodno prići mu.
Citroen C4 Grand Picasso ako ne radi ventilacija a klima radi, treba ispod blatobrana na prednjim točkovima skinuti deo bliže putnicima koji služi za odvod košnice koji se zna zaprljati zemljom i onda voda udje u ventilator kod suvozača, a čak mogu i patosnice da se skvase. Ako se to desilo treba to očistiti i treba razraditi ventilator razredjivacem i probati opet da li radi. Ako je umro mora zamena. U ovom slučaju osigurač bude ok.
Na citroenu c4 grand pikaso, displej klime i ventilatora kada ih ukljucim pokazuje kao da sve radi a zapravo neradi ni jedno ni drugo. Treba mi
savet sta moze biti uzrok, pozz
Pročitaj komentar iznad, moguće da je isto i kod tebe taj problem.
Peugeot 307 imam problem sa reostatom vec treci put menjam dzek i evo sad opet se skroz istopio.Reostat se pregreva.Sta je tu problem.
Hvala
Stopljen kontakt ili spoj nastaje najčešće kada je sam spoj loš. Kontakti ne prilezu dobro i dolazi do varnicenja i preteranog grejanja i topljenja plastike.
Osim toga moze i da bude neispravan reostat i da nema termičku zaštitu u sebi. Moze i sam ventilator da poveca potrosnju ako su mu otišle biksne. U svakom slučaju bi to trebalo kod autoelektričara na pregled jer situacija nije nimalo naivna.
Zdravo. Imam problem sa ventilatorom kabine, u stvari i nije problem. Ventilator radi. Kasa okrenem duvanje prema putnicima radi samo na jednoj brzini kada stavim u sofersajbnu duva na najjace. U pitanju je bmw e 90. Znaci zanima me zasto nece da duva prema putnicima na najjacoj brzini nego samo jedna...Sta je problem?
Imam tuorana automatik 2004 klima radi ali ventilator u kabini ne pali i magli vetrobran sta moze biti uzrok do skoro je radio i ponekad zastajkivao sad opste ne radi
U članku je detaljno opisano šta sve može biti uzrok kvara ventilatora tako da pročitajte detaljno.
U voznji mi stao sa radom ventilator kabine.Osigurač ok a ventilator kad sam skinu i direktno na akum.on radi na najvećoj brzini.E sad me zanima taj reostat dali jeo on rikno.
Ako su instalacije OK onda je reostat problem, samo pre toga proverite i prekidač.
Ventilator mi radi samo u 4 brzini, upitanju je pežo 206
Reostat vam je sigurno pregoreo na ostalim brzinama.
Цитроен ц4, вентилатор час ради, час не ради...дешава се да проради када угасим па поново упалима ауто, а онда опет престане кад му променим брзину...Имате ли неки савет?
Kvarovi elektronike su najgori jer treba dosta vremena da se vidi šta je tačno problem baš zbog toga što nekad nešto radi a nekad ne.
Citroeni su inače poznati po tome jer sam i sam imao prilike da vozim firmin C3 kome nekad radi prekidač gepeka a nekad ne. Dešavalo se da nekad neće jednostavno da startuje motor ni da vergla pa kad sačekaš par sati upali kao da je sve u redu itd.
Najbolje nađi nekog auto električara koji se specijalizovao baš za citroen kako bi ti što pre otklonio kvar.
Хвала,решено је премошћавањем на кутији са осигурачима.
Šta ste tačno premostili i zašto?
Dobro jutro svima od pre par dana mi ventilator za grejanje u kabini radi non stop i neće da se ugasi svi pričaju o nekakvom reostatu dali se to reparira ili mora novo da se kupi . Ako neko zna majstora koji može to da reši bio BiH zahvalan u pitanju je Citroen Xsara 2003 godište. Hvala svima u napred na odgovorima i pomoći.
Proveri prekidač zato što on mora da prekine dovod struje ventilatoru.
Imam Citroen Xsara 2001,2.0 hdi ne radi mi ventilator kabine,neznam gde se nalazi kako bih utvrdio da li je on stradao ili reostat ?
Hvala unapred na pomoći
Pozdrav imam reno klio 1.2 16v ventilator kabine radi non stop čak i kad ugasim auto i izvadim ključ iz brave,znači i kad nema kontakt ventilator duva non stop?
Da li ste siguurni da vam radi ventilator kabine a ne ventilator hladnjaka?
Ako jeste ventilator kabine onda vam nešto debelo nije u redu sa instalacijom.
Pozz meni na meganu ventilator otisao pa kupio novo ventilator i reostat novi automatska klima ali nesto nestima radi samo punom brzinom i to u kontra smjeru
Da zaboravio napomenuti megan 2 2003g i u međuvremenu popravio i svoj ventilator osle cetkice sad radi ali isto tako kontra smjer i punom brzinom ovo nikako nerazumijem svi đekovi pasu samo na jednu stranu nemoze se nikako okrenuti kontra dali moze jos nesto biti osim reostata i ventilatora hvala ako netko moze pomoci
Bmw e46 coupe 2000god auto ugasen a on sam pali ventilator u kabini, moram svaki put da skidam klemu kad ga ostavim duze od 2 sata. Sta bi to moglo biti?
Bmw e46 coupe 2000god auto ugasen a on sam pali ventilator u kabini, moram svaki put da skidam klemu kad ga ostavim duze od 2 sata. Sta bi to moglo biti?
Bmw e46 coupe 2000god auto ugasen a on sam pali ventilator u kabini, moram svaki put da skidam klemu kad ga ostavim duze od 2 sata. Sta bi to moglo biti?
Pozdrav, imam problem citroen picaso 2006, ako moze objasnjenje gde se nalazi reostat imam rezervni moram ga zameniti ali neznam gde se nalazi. Hvala
Zameniti reostat
Na Citroenu Xsara Picasso radi mi ventilator grejanja non stop i kad je isključen na displeju
Isti problem imam i ja ali neznam gde se nalazi reostat. Ako mozete napisati u kom delu auta se nalazi da bih ga zamenio imam rezervni. Hvala
To varira od automobila do automobila tako da ne može da se da precizan odgovor dok ne navedete marku i model vozila.
Radi mi ventilator samo na najvećoj brzini u ostalim brzinama ne radi u pitanju je Opel Zafira A
Zafira 2006 autamatska klima ne radi ni hlađenje ni grijanje displej ugasen motoric ispravan reostat ispravan šta bih mogao biti uzrok hvala. Da li je moguce da je povezan displej sa ventilacijom kabine hvala.
Bmw e39,ventilator kabine prestane sa radom,kada se auto zagreje,cim ga ugasim i ohladi se,on proradi!Skinuo reostat,na dzeku se vidi da se plastika topila!Pozdrav,hvala
Da li ste uspeli resiti problem i ako jeate sta je bilo u pitanju ?
Mazda 3 2010 god benzinac. Posle samostalne sprejom dezinfekcije klime, vadjenje čisćenje filtera.. Ne radi mi ventilator kabine. Proverio sve vraćeno kako je i bilo... Ne radi. Klima radi verovatno na 1 brzini
Citroen C3, 2004, 1.4, ventilator ne radi na 1, a na 2, 3 i 4 radi. Ručna je klima i radi na 1 ali samo u vožnji, a na 2, 3 i 4 uključi ventilator a isključi kopresor klime. Što bi moglo biti?
Džek za Reostat klime je izgorio,radi se o autu Pežo 307.ne može se naći zamjena pa me interesuje da li se može ikako popraviti,jer klima ne radi.valjda su kontakti između reostata i džeka olabavili i došlo je do problema.Reostat i ostalo je u redu.
Na fiat bravi 2001 god. Cim dam.kontak pali se i ventilator kabine i duva samo u jednoj brzini a nemoze ni da se isključi sta moze biti dal je reostat il. Nešto drugo
Moje skromno mišljenje je da vam je prekidač najverovatnije prespojio u toj brzini jer bez prekidača ne može da se startuje ventilator.
Reno clio 1,2 16w 2007 ventilator kabine ne radi nit u jedom položaju 1-4
Senik 3,ne radi ventilator klime,displej ok,nikakvog znaka
Pozz dali ste radili problem,posto se i meni to počelo dešavati
Gde se nalazi reostat kabine na folcvagenu lupo 1.0
Imam čudan problen na Opel Corsa 2010god automatska klima. Problem je u tome što čas radi ventilacija u kabini, a čas ne. Probao sam da isključujem klimu, uključujem, nema razlike. Auto upali, radi ventilacija, posle nekoliko kilometara prestaje rad svih ventilatora. Ili drugi scenario, čim upalim auto hladan, ventilacija ne radi, a posle nekoliko minuta voćnje, stanem, ugasim auto, i posle kad ga upalim, ventilacija radi. Skroz bez veze radi ili ne radi. Kad ventilacija radi lepo hladi i greje. Problem je kad ne radi, zbog stakala i odledjivanja. Ima li neko takva iskustva.?
Poštovani,
Vlasnik sam Opel Vectra c iz 2004.
Prilikom promjene reosata isti je, prilikom rada, jako vruć.
Što učiniti,jer ventilator radi.
L.p
Dobar dan,imam pezo 406 ne radi mi ventilator u kabini,ne duva ni na jednoj brzini.Radi,pa stane.Od danas nista.Gledao sam osigurace ok.U pitanju je autm.klima.Hvala poz.
Dobar dan imam problem sa c4 2006 ne duva ventilator kabine...dešavalo se da prestane da radi...skinem klemnu na 10ak sec vratim i radi...sad već ni to ne pomaže...jel znate šta može biti problem?
Hvala
Samo još jedno iskustvo, na Leonu 2007 godište sam menjao i ventilator i reostat. Reostat je opet riknuo ali radi četvrta brzina i bez reostata
Samo možeš prići iz pravca papučice gasa i osovine volana.moraš otpojiti volan na zglobu na podu i gore zavući ruku do motorića uzeti rukom i zakrenuti lijevo ili desno i on će se iskuplovati.mora izaći kraj osovine volana.vraćanje ide obrnutim redoslijedom
Zamijeni reostat.
Alfa 156,ventilator kabine radi radi pa stane na par minuta pa opet radi radi pa opet stane na par minuta. Sta moze da bude problem. Ja sumnjam na klima centar... Hvala unapred
Imam isti problem na pežo 307cc
Isti problem imam na pezo 5008
Da li se moze vrsiti reparacija reostata na freelander 1 koliko sam shvatio kod njega su otpornici namotane zice koja pregpri
Freelander 1, ima reostat sa namotima zice koji imaju ulogu otpornika, kad pregori znate li moze li se i na koji nacin preklemati.
Poštovanje Kolega imam isti problem pojavio mi se prije par dana nemogu da ga riješim nikako, dali ste vi riješili svoj problem i do čega je bilo ako mozete da mi kažete bio bi vam puno zahvalan, javili se ili ne veliko HVALA
Imam reno tvingo 2004 god neradi mi ventilator kabine neznam kako skinuti i prići do njega
Opel korsa 1.2 2007ventilatorot raboti vo site brzini no koga ke se stavi kon sofersonju ne raboti vo niedna brzina????
Vec dva dana trazum kvar u pasat 6,,nekad hoce nekad nece,,ventilator,, na kraju sam sve skino i rastavio,,izduvo kompresorom i sa cistacom kocnica sve opro,,opet ispuho i sad radi ko nov,,,inace nije blokirao,,vjerovatno je malo ga kocilo i prilikom pokreranja nije ta struja mogla pokrenuti ga
Pozdrav,evo i ja imam problem oko duvanja u kabini.U pitanju je citroen c3 2004 godiste.Meni danas uopste nece da se upali ventilator ni na jednoj brzini,prosle godine je majstor nesto prelemljavao reostat posto su izgorela ona dva zelena dzeka sto se ubadaju u njega i sve je radil9 do danas.Prrgledao sam sve osigurace sto u kabini,sto one ispod haube i svi su ispravni.Ne znam koji je osigurac za ventilator kabine posto nemam semu osiguraca.Da li mi je ipak crkao termostat skroz,ili je nesto drugo u pitanju.Jer pre kad sam imao problem sa reostatom kad na tasteru palim i gasim klimu sa leve strane iz kutije sa osiguracima culo se samo caktanje sto sada nije slucaj
Golf 5 pregorio mi osigurač za ventilaciju neradi ventilacija ni u jednoj brzini, promjenim novi osigurač i okrenem na 1 prekidač, odmah mi ponovo izgori osigurač, tako 2 puta,...
Znate li možda koji je kvar?
Može biti mnogo šta, od motora ventilatora do kratkog spoja na instalaciji. Probaj da otvoriš kućište ventilatora i da ga očistiš od mogućeg lišća i da ujedno probaš rukom da pokreneš ventilator! Ako se okreće lagano verovatno nije problem u ventilatoru!
Imam golfa 4 karavan 1.9tdi 66kw 90konja kad okrenem onaj tockic za grejanje ne radi ni na jednoj brzini
postovani umam opel astru g2,0 dti primetio sam da ventilator slabije duva kada upalim klimu ili grejanje inace je klima digitalna
Posle zamene akumulatora odjednom ne sija ekran od ventilacije i ne cuje se da radi kao i radio isto ne daje znake zivota.U pitanju je Fiat stilo 1,9 jtd 2002 godiste limuzina.Sta moze biti u kvaru?Osiguraci su dobri.Bar ovi sto sam ih nasao na akumulatoru i u kabiniNe znam da li ima jos negde osiguraca?
Isti problem isti auto
Pozdrav imam malo problem sa vetrobranskim ventilatorom, u pitanju je audi A3 2007god, kad upalim da duva u vetrobran samo suvozaceva strana radi a vozaceva strana ne, sta moze da bude problem?
Poštovanje
Mercedes w210,ventilator kabine ne radi nakon nekoliko kilometara se upali pa se sam ugasi pa ponovo se upali i radi dok ne ugasim auto,kad ponovo upalim auto ne radi.Ako može pomoć
Poz.Škoda octavi 2016,imam problem sa ventilatorom,ujutro kad tek upalim auto radi sve normalno,svaka brzina ali kad auto stoji na suncu posle par sati paljena auta,ventilator ne radi.Molim za vaše misljenje.Hvala
Passat b6, imam problem.. Auto postigne temperaturu ali ne grije na izduve dovoljno, vozaceva strana ima toplog vazduha ali suvozaceva nema bas topli vazduh
Poštovani imam boxera 2009 god ventilator radi na 1 i 2 ci, 3-4 ne radi. Prvo nije radila treća brzina pa 4 a sad rade samo 1 i 2????moze li ko pomoći za, savet😊
Poštovanje Zafira A -2004 -automatska klima.
Ugasim auto a unutrašnji glavni ventilator i dalje nastavlja da radi i ne staje.Skinem klemu jedino rešenje.Po vama šta bi mogao da bude kvar?Hvala puno.!!!
Laguna 2 ventilator kabine ometa rad radija, smanjuje se broj stanica.
Dobar dan.Imam audi a4 b6.ventilator kabine neće da radi.Nekad hoće nekad ne,kada je temperatura u minusu neće, a kad je 0 ili u plus u nekad radi.dali neko zna u čemu je problem.hvala
Postovani imam sledeci problem, ako je ikako moguce da mi pomognete. Auto je Opel Signum 2004god sa digitalnom klimom. Od kad sam skinuo akumulator, napunio i vratio od tad mi komande klime ne rade, znaci ne daju nikakve znake zivota. Cak ni ne svetli nista. Do zamene akumulatora sve je radilo normalno. Plus sam predostroznosti radi kupio i novi akumulator ali i dalje nemam komandi klime na displeju. Hvala unapred na odgovoru
Drug jesi li riješio problemi kod mene na w211 isto moram skidati kleme
Postovanje imam problem na a klasi sa ventilatorom u kabini tj promenio sam reostat ali 4brzine rade a nece da upali klimu a 5ta brzina ne radi ali pali klimu sta je moguci problem,uzeo sam kvalitetniji reostat
Reostat ventilatora kabine. Nalazi se
na suvozacevoj strani,moras skinuti ladicu i onu plastiku koja je u produzetku nje,zatim skines tunel koji sprovodi vazduh ka nogama i ispod zadnjeg sedista i nakon toga ces videti gde idu zice i dzek. BMW obicno pali alarm ako ga ima fabricki cim registruje pad napona...
Pozz.druže,I meni na w211 isti problem,da li si rešio tvoj problem??
Moj problem je što se ventilator kabine često ne može ugasiti dok ne skinem klemu???
Imam problem u pitanju je fiat seićento, ima tri brzine na prekidaču ventilatora i radi samo treća najbrža brzina? Šta može da bude u pitanju?
Постави коментар